pazarlama_stratejileri

Pazarlama Stratejileri

Başarılı bir pazarlama stratejisi için ilk adım, hedeflerinizi belirlemek ve bunları başarmak için size yardım edecek araçları bulmak. Önce ‘nasıl’ sorusuna sormak yerine, ‘ne’ sorusunun üzerinde düşünmek için ciddi bir zaman ayırmak gerekir. Amaçlarınız ve hedefleriniz nelerdir? İletmek istediğiniz mesaj nedir?  Yani önce ne yapmak istendiğine karar verilmelidir, sonrasında onun nasıl yapılacağına.

Bütün küçük işletmeler için, müşterinin kim olduğundan haberdar olmak ve onu anlamak pazarlama stratejisini geliştirmek için önemli bir ilk adımdır. Ayrıca rakiplerin piyasadaki pozisyonlarını araştırmak için vakit ayırılmalıdır. Oradan, hedef kitleye ulaşmak için hangi pazarlama araçlarını kullanacağınıza karar verin ve kendinizi rakiplerinizden farklılaştırın.

Küçük işletmeler olarak, ucuza kaçan pazarlama bütçeleri ile işi büyütmenin yeni yollarını aramak zordur. Fakat iyi haber var; dijital çağ. Burada küçük işletmenize yardımcı olabilecek pek çok ücretsiz ve düşük fiyatlı pazarlama seçenekleri mevcut. Böyle bir seçenekler uygunluğu dizisi ile yatırım yaptığınız para ve zaman doğrultusunda kullandığınız araç yelpazesi markanın bilinirliğini arttırmanıza yardımcı olacaktır. Hem ‘geleneksel’ hem de ‘modern medya’ içerikli pazarlama stratejilerinin doğru karışımını sağlamak, işletmenizin başarı elde etmesinde önemli bir etkendir.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir