shopandmore

Ürün Sayfanızda Etkileşim Yaratmak İçin 6 Öneri

Ürün sayfanız, müşterilerinizin çoğunun ürününüzü satın alma kararını verdiği yerdir. Ancak genellikle bu sayfa pek önemsenmez.

 

Online mağaza sahibi olan birçok kişi genellikle ödeme sayfasının geliştirilmesine ya da müşterinin ürünü sepetine ekledikten sonra ne yapacağına odaklanır. Ancak ürün sayfanız yeterince ilgi çekici değilse müşterileriniz bu kadar ileri gitmeyecek ve sitenizden çıkacaktır.

 

Oysa ürün sayfanız, müşterilerinize ürününüzün neden harika olduğunu ve onların hangi ihtiyacını tamamladığını anlatmak için vardır. İyi çekilmiş ürün fotoğrafları ve özenli hazırlanmış ürün açıklamaları çok önemlidir. Ancak iyi bir ürün sayfasına sahip olmak için sadece bunlar yetmez. Daha fazlasını yapmanız gerekiyor.

 

İyi bir ürün sayfası, potansiyel müşterilerinizi bilgilendiren ve onların ilgisini çekecek öğeler barındırmalıdır. Sitenizi ziyaret eden kişiler ile markanız arasında güven oluşturmak için ürününüzün bütün özelliklerini ve yararlarını anlatmalısınız.

 

Bu yazımızda ürün sayfanızı nasıl güçlendirebileceğinizle ilgili sizlerle 6 basit ama can alıcı özellik paylaşacağız.

 

O halde başlayalım.

 

  1. Sıkça Sorulan Sorular Bölümü Ekleyin

 

Müşteriniz ürününüzü satın alma konusunda endişeye düşüyorsa bunun tek sebebi cevaplanmamış sorularının olmasıdır. Ürün sayfanıza sıkça sorulan sorular bölümünü güzel bir liste ve cevaplarıyla birlikte eklemeniz onun bu endişeden kurtulmasını ve ürününüzü satın almasını sağlayacaktır.

 

Gelen kutunuzu sık sık kontrol edin ve müşterilerinizin sorduğu sorulara yanıt vermeye çalışın. Hatta müşterilerinizden gelmesi muhtemel soruları kendiniz de belirleyip cevaplarıyla birlikte ürün sayfanıza ekleyebilirsiniz. Böylelikle de müşterilerinizden gelebilecek soruları azaltmış olursunuz.

 

Eğer online mağazanızda çok fazla ürün varsa en popüler olanlarını ya da en çok soru sorulan ürünlerinizi belirleyin ve sıkça sorulan sorular sayfanızı buna göre belirleyin.

 

  1. Sitenize Canlı Sohbet Bölümü Ekleyin

 

Ünlü bir e-ticaret girişiminin yaptığı vaka çalışmasına göre sitelerine canlı sohbet bölümü eklediklerine satışlarında çift haneli artış yaşanmış. Ürün sayfasına sıkça sorulan sorular eklenmesi gibi canlı sohbet de potansiyel müşterilerin sorularının cevaplanmasını ve satın alma kararı vermelerini kolaylaştırır.

 

Ayrıca canlı sohbet bölümü müşterilerinizin size kolay ve hızlıca ulaşabildiğini gösterir ve sizi onların gözünde güvenilir bir marka yapar. Müşterileriniz canlı sohbet bölümünü kullanmasalar bile bunun sitenizde bulunduğunu bilmeleri onları rahatlatır.

 

Kullanıcılar canlı sohbeti kullanmayı tercih ettiklerinde onların satın alma kararını vermelerini sağlamak için de bir fırsattır. Unutmayın, satış elemanı gibi davranmak zorunda değilsiniz. Sadece mümkün olduğunca müşterilerinize yardımcı olmaya çalışın ve şeffaf olun.

 

  1. Ürün Videoları Ekleyin

 

Online alışverişin en büyük olumsuzlukları müşterilerinizin satın almak istedikleri ürüne fiziksel olarak dokunamamaları ya da onu inceleyememeleridir. Ancak herhangi bir fiziksel alışveriş merkezine gittiklerinde istedikleri ürüne dokunabilir ve satın alacakları ürününün nasıl olduğunu detaylıca inceleyebilirler.

 

Ürününüzün fotoğrafları bunun sadece bir kısmını yapabilir. İyi çekilmiş bir ürün videosu genellikle bu eksiklikleri giderir ve ürününüze ayrıntılı bir görünüm kazandırır.

 

Ancak videolarınızın uzun ve karışık olmamasına özen gösterin.

 

  1. Müşteri Yorumlarına İzin Verin

 

Online mağazanızı daha önce duymamış birisi ilk kez ürün sayfanıza geldiğinde aklına 2 soru gelir:

 

  1. Bu siteye güvenebilir miyim?
  2. Satın alacağım ürün belirtilen tarihte teslim ediliyor mu?

 

Ürün sayfanıza müşterilerinizin yorum yapmasına olanak sağlamanız bu endişelerin azalmasına yardımcı olur. Yeni bir ziyaretçi sitenize geldiğinde diğer kullanıcıların ürününüz hakkında yaptığı yorumları okuyabilir ve ürünün kalitesinden emin olabilir. Ayrıca müşteri yorumlarına izin verdiğinizi görmeleri saklayacak hiçbir şeyiniz olmadığını gösterir.

 

Müşteri yorumları aynı zamanda mağazanızın etkileşimini de gösterir. İnsanlar sizin ürününüzü sadece satın alıp kullanmıyor, yorum yapacak kadar değer de veriyor.

 

 

 

 

Sonuç olarak ürün sayfanızda müşteri yorumlarına izin vermeniz ziyaretçilerinizle etkileşiminizi artırmak için çok önemlidir. Yapılan araştırmaya göre ürün sayfasında müşteri yorumlarına izin vermek, izin vermemeye oranla %35 daha fazla etkileşim sağlıyor.

 

  1. Sertifika Ya Da Onay Belgelerinizi Gösterin

 

Ürününüz kabul gören saygın bir firma tarafından onaylı ise müşterilerinize bunu gösterin.

 

Ürününüzün aldığı sertifikalar ya da belirgin özellikleri –güvenli, resmi ya da onaylı olması gibi- ürün özellikleri sayfanızda yer almalıdır. Bunları ürün açıklaması kısmına yazmak kolaydır ama sertifika ya da mühür olarak göstermek daha etkilidir.

 

Bu sertifika ya da onay belgeleri ürününüzün güvenilir olduğunu gösterir. Bu güven ise müşterilerinizin satın alma kararını vermelerini kolaylaştırır.

 

Bazı durumlarda bu sertifikaları ya da onay belgelerini göstermek için izin almanız gerebilir. Ancak ürününüzün özelliklerini açıklayan patlangaçlar hazırlayarak bu sorunun da önüne geçebilirsiniz. Örneğin “Made in Germany” ya da “Yüksek Kalite” gibi patlangaçlar oluşturarak basit bir ürün açıklamasından çok daha fazla etki elde edebilirsiniz.

 

  1. Para İadesi Garantisi Verin

 

“İade ve değişim politikanız nedir?” ya da “Müşteri memnuniyeti politikanız nedir?” Hiç kimsenin görmemesi için bir sayfaya gizlemek mi?

 

Para iadesi garantisini ve bu konudaki politikanızı gururla ürün sayfanızda sergileyin. Eğer ürününüzün gerçekten anlattığınız kadar iyi olduğunu düşünüyorsanız bunu müşterilerinizle de paylaşın. Müşterilerinize bu konuda garanti verirseniz size güvenecekler ve ürününüzü satın alacaklardır.

 

Sahne Sizin

 

Burada yazılanları uygulamak ürün sayfanızdaki etkileşimi her zaman artırmayabilir. Her ürün, marka ve müşteri farklıdır. Ancak bu maddeleri kendi sitenizde test edebilir, size uygun olanları belirleyebilir ya da farklı maddeler ekleyebilirsiniz.

 

Bazen küçük ve basit bir değişiklik bile işiniz üzerinde büyük bir etkiye sahip olabilir. Bu nedenle bunu test ederek öğrenmeniz daha doğru.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir