fticaret

Şimdi F-Ticarete Geçmek İçin 5 Neden

Ticaret sektörüne yeni bir soluk getiren f-ticaret sistemi şirketlerin gözünü korkutsa da f-ticareti sektörlerine adapte etmeleri için en önemli 5 nedeni beraber inceleyelim.

Facebook bir mağaza: Milyonlarca kişi dijital aktivitelerini ve sosyal hayatlarını yönetmek için her gün düzenli olarak Facebook’u ziyaret ediyor. Arkadaşlarından haberdar oluyor, mesajlaşıyor, oyun oynuyor, vs.. insanların dijital hayatlarının merkezinde bir mağaza açma fikri kulağa hoş gelmiyor mu? Müşterilerinizle kurumsal kimliğinizi bir kenara koyup, onların ihtiyaçlarına anında cevap veren bir marka olmak heyecan verici olmaz mı? İnsanlar hayatlarını Facebook yansıtmalı olarak yaşıyorlar. Sadece fiziksel olarak değil düşüncelerinde, yorumlarında, tavsiyelerinde de Facebook kullanıyorlar. Böyle etkileşimli bir mağazada ürün satmak çok finansal kardan ziyade müşteri sadakatini de beraberinde getiriyor. Çünkü müşterinizi sizinle arkadaşlarıyla beraber olduğu sanal bir ortamda önce iletişim kuruyor daha sonra satın alma işlemini gerçekleştiriyor. Facebook mağazası oluşturmak için f-ticaret programlarından faydalanabilir kendi başarı hikayelerinizi oluşturabilirsiniz.

Kullanıcılar marka sayfalarında daha fazla zaman harcayacaklar: Yapılan çalışmalar gösteriyor ki Facebook kullanıcıların büyük çoğunluğu beğendikleri markaların haber akışını takip ediyorlar. Markaları hakkındaki yeni ve güncel bilgileri öğrenmek için marka sayfalarına dönüş yapıyorlar. Dolayısıyla markaların Facebook timeline’ı haber akışında belli bir önem arz ediyor. Markalar, müşterisiyle temas etme noktası olan timeline için satış ve pazarlama stratejileri ile ilgili içerikler hazırlayabilirler.

Müşteriniz neredeyse orada olmalısınız: Şöyle bir gerçeği yadsımamak gerekiyor; insanlar satın alacakları ürün ile ilgili araştırmalarını web sitelerinden gerçekleştirmiyor. Web sitelerinde ürünün veya hizmetin tek taraflı yönetilen bilgileri var. Fakat sosyal medyada ürün/hizmetle ilgili kullanıcı tecrübelerine ve yorumlarına ulaşabiliyorsunuz. Satın alacağınız ürün/hizmetle ilgili başka birinin ne düşündüğü satın alma noktasında önemli etkiler yaratıyor. Eğer bir de Facebook arkadaşınızın yorumlarına ulaşabiliyorsanız? Daha ne isteyebilirsiniz ki? Hedef kitle bu sebeple sosyal medyadan etkileniyor. Markaların da müşterilerini etkileyebilecekleri mecralarda bulunmaları büyük avantaj sağlıyor.

Bugünün büyük şirketleri, yarının büyükleri olmayabilir: E-ticaret 2011 yılında büyük patlamasını gerçekleştirdi. Şu anda pazarlama gurularının tahminleri önümüzdeki 5 yıl içerisinde bu büyüme ivmesinin hızla artacağı yönünde. E-ticaret ile birlikle hayatımıza katılan ve şu anda sektörlerinde bir numara olan markalar var. Örneğin 2 yıl önce hiçbirimiz bir Markafoni, Trendyol tutkunu değildik. Bu markalar da 5 yıllık geçmişe sahip olan markalar değil. Dolayısıyla e-ticaret bize yeni markalar kazandırıyor. Şimdiki zamanın tercih edilen köklü markaları ise eğer bu değişime ayak uydurmaz ise yerlerini veliahtlarına devretmek zorunda kalacaklar. Dolayısıyla pazardan, Pazar liderlerinden korkmayın, işinizi elinizden geldiğince düzgün yapıp e-ticarete ve sosyal ticarete uyum sağlamaya çalışın.

Kredi her yerde aynı işlevi görür= Para: Biliyorsunuz ki Facebook’un kendi bünyesinde oyunlarda kullanıma sunduğu kredi sistemi var. Kredi kartınızla Facebook’tan kredi satın alıyorsunuz ve Facebook’un kredi ile değer belirlediği her şeyi alabiliyorsunuz. Facebook güvenilirlik konusunda kullanıcılarını yeterince tatmin etmiş durumda. Bu sayede siz de Facebook kredi sistemini kullanarak satış yapabilirsiniz. Böylece kullanıcınızla aranızda en büyük sorun olan güven problemini Facebook sayesinde çözmüş olursunuz.

Tüm bu anlattıklarımızdan sonra artık Facebook üzerinden satış işlemlerine başlamanın zamanının geldiğini görüyoruz. Sosyal medyayı arkasına alarak büyüyen pek çok marka örneğine sizin markanız da eklenebilir. Müşterinizi dinleyin ve onunla iletişim halinde kalın.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir