Herkesin farklı faklı alışveriş alışkanlıkları vardır. Kimisi çok gezer, kimisi ilk gördüğünü alır. Fakat şöyle bir gerçek var ki çoğu kişi arkadaşlarının, yakınlarının fikrini merak eder. Bir tshirt alırken bile kim bilir kaç kişiye fikrini soruyoruz. İnsanın doğasında var olan bir şey bu özellik. Beğenilmek ve takdir edilmek ister. Bu istekleri de mutlaka satın alma davranışlarına yansır.
Günümüzde teknoloji ve online dünya etkisiyle bir çok şey değişti. Bu değişim alışveriş alışkanlıklarımıza ve satın alma kararlarımıza da yansımaya başladı. Artık alışveriş yaparken yakınlarımızın yanında olmasına gerek yok. Sosyal ortamlardan da onların fikirlerini alabiliyoruz. Hatta istersek sadece arkadaşlarımızın değil konu ile ilgili herkesin fikrini alabilsek, nasıl olurdu sizce?
Dünyaca ünlü marka C&A’nin Sao Paolo’daki mağazasında böyle bir alışveriş deneyimi yaşamak mümkün. Şöyle ki C&A mağazasındaki kıyafetlerin askılarına dijital bir gösterge yerleştirmiş. Göstergede ise o ürünü Facebook’ta kaç kişinin beğendiğini görüyorsunuz. Üstelik gerçek zamanlı verileri görüyorsunuz. 2 arkadaşınızdan ziyade milyonlarca Facebook kullanıcısının fikirlerini online olarak alabiliyorsunuz. İşte bu tam anlamıyla sosyal ticaret ve geleneksel çevrimdışı mağazacılığın kesiştiği nokta demek. Bunun bir adım ötesi belki de f-ticaret demek. Çünkü Facebook yorumları, beğenileri şu anda sosyal hayatımızın büyük bir bölümünü etkiliyor. C&A ise bunu satın alma davranışınıza yansıtıyor.
Online sosyal hayatlarımız gerçek dünyamızı daha ne kadar etkilemeye başlayacak? Yoksa aslında gerçek hayatlarımız gitgide online sosyal hayat şekline mi dönüşüyor? Siz ne dersiniz?
Burada kampanyanın videosu var. Portekizce fakat yine de fikir sahibi olabilirsiniz.