E-Commerce

E-Ticaret Stratejinizi Güçlendirecek 7 İpucu

Akıllı telefonların hayatımızın odak noktası olmasıyla daha da yaygınlaşan e-ticaret siteleri için stratejilerini güçlendirecek ipuçlarını inceliyoruz.

1. Kullanıcı Deneyimi Odaklı Çalışmalar

Bir e-ticaret sitesini rakiplerinden bir adım öne çıkarak bir yol varsa bu da kullanıcı deneyimini düşünmekten geçiyor. Zaten sanal bir ağdan iletişim kurduğunuz müşterinize somut adımlarla dokunmak markanız için olumlu imaj yaratmakta etkili olacaktır. Özel müşterilerinize göndereceğiniz küçük hediyeler, yaraşmalar düzenleyerek hedef kitlenize sunacağınız armağanlar, ya da yeni üyelerine göndereceğiniz özel tanıtım paketleri gerçek kullanıcı deneyimi oluşturmanızda etkili olacaktır.

2. Kendinizin De Sıkılmadan Kullanabileceği Mağaza Tasarımı

E-ticaret sitenizi oluştururken mutlaka arkadaşlarınıza, yakın çevrenize test alışverişleri sunuyorsunuz. Topladığınız geri bildirimler ile tasarımınıza yeniden yön veriyorsunuz. Fakat bu noktada en önemli olan kendinizi müşteri yerine koyup kendi yaptığınız denemelerdir. Siz sıkılmadan, zorluk çekmeden e-ticaret sitenizde gezinebiliyor, alışveriş yapabiliyor musunuz? Kendinize bu soruyu sorun ve tasarımızı tekrar gözden geçirin.

3. Müşteri Görüşleri

E-ticaret sitenizle ilgili belki de en fazla önem vermeniz gereken durum müşteri görüşleridir. Size en önemli sorunları ya da olumlu noktaları kullanıcınız bildirebilir. Sonuç itibariyle siz bu e-ticaret oluşumunu müşterileriniz için hazırladınız ve eğer onlar e-ticaret yapınız hakkında bir şeyler söylüyorsa, – iyi ya da kötü – bu önemli demektir. Sonuç olarak işinizle ilgi en önemli iç görüleri yakalayabileceğiniz tarafın müşteri tarafı olduğunu aklınızdan çıkarmayın.

4. Sosyal Medyadan Yararlanın

SocialMedia-640x360

Sosyal medya paylaşımları e-ticaret sitenize ilgiyi çekebileceğiniz en popüler yöntem. Oluşturduğunuz içeriklerle müşterinin dikkatini çekebilir sitenizle ilgili olumlu tutumlar kazandırabilirsiniz. Shop&More ile sosyal paylaşımlarınız ürünlerine, kampanyalarınıza veya özel hedefleme yapabildiğiniz müşterilerinize göre yapabileceğinizi unutmayın.

5. Mobile Yatırım

Eğer e-ticaret sitenizin satış stratejilerine mobili hala eklemediyseniz, hemen bu konuda çalışmalara başlamanızı öneririz. Yazımızın başında da belirttiğimiz gibi akıllı telefonlarımız ve tabletlerimiz hayatımızın vazgeçilmez bir parçası haline gelmiş durumda. Durum böyleyken e-ticaret sitenizin mobil uyumluluğunu ve diğer mobil özelliklerini revize etmenizi öneririz. E-ticaret siteniz Shop&More ile hazırlanmış ise mobil cihazlarda ve tabletlerde uyumluluk sorununuz yok demektir.

6. Müşteri Teşvikleri

Artık hepimiz adımız gibi biliyoruz ki hedef kitlemizin bize sadık olmasını istiyorsak onlara özel bir şeyler sunmalıyız. Hedef kitlemiz ilk temasta ilgisini çektiği için, ihtiyacı olduğu için ya da başka bir sebepten bizimle tanışmış olabilir. Fakat iletişimimiz sürekli kılmak onlara sunacağımız özel promosyonlar, kampanyalar ve teşviklerle ilgili bir durum. Bu nedenle müşterilerimizi yeniden satışa teşvik etmek için özel kampanyalar oluşturmalıyız. Shop&More’un farklı özellikleri ile müşterilerinizi yeniden satın almaya yönlendirmeniz, onlara özel kampanyalar oluşturmanız ise çok kolay.

7. Gelişime Açık Olun

Teknoloji ve internet günümüzde günden güne saatlik zaman dilimleriyle gelişen kavramlar. Bu yüzden her zaman gelişime ve yeniliğe açık olmanız e-ticaret satış stratejinizi her zaman canlı tutacak olan unsur olacaktır.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir